måndag 5 mars 2012

Snyggt sällskap: Démantur & Máni!


Vi var ju inte helt ensamma på ridbanan i lördags, utan hade sällskap av två snygga killar! Första lektionen red jag samtidigt som Sylvia på Démantur. Och han är ju bara SÅ läcker!!! (Mycket lämpligt att han är pappa till Láras avkomma!) Redan efter halva lektionen tyckte Atli att Démantur gick så fantastiskt bra att Sylvia borde avsluta! Det är ju inget jag lär uppleva själv under min livstid... Blir MYCKET spännande att se vad Démantur får för poäng när han ska bedömas om i sommar. (Vid första tillfället var han bara riden 3 månader totalt i sitt liv...)





Andra lektionen för dagen hade vi istället sällskap av Annelie och hennes bildsköne Máni! Men the Queen of Mariebäck väljer förståss sällskap med omsorg!

Idag har drottningen själv vilodag - det tyckte jag att hon förtjänat efter denna kurshelg! Matte har istället varit på CityRehab och tränat i varmvattenbassängen. Skönt och välbehövligt!!! I morgon kommer Lára att få stå ut med ytterligare ett pass på ridbanan. Jag har faktiskt bara ridit ut en enda gång de senaste två veckorna... Inte alls likt mig, men när jag kom från Nya Zeeland behövde jag ju intensivträna inför kursen. Och i morgon behöver vi repetera helgens övningar medan vi båda har dem färskt i minnet.

Men på onsdag blir det garanterat uteritt, för då har jag lovat Eva att få rida igen. På torsdag är det ridlektion för Sylvia (hoppas jag) men på fredag eller senast lördag ska Lára och jag vidga våra vyer utanför ridbanans staket. Det ser jag fram emot - och det gör garanterat hon också!

Inga kommentarer: