fredag 23 mars 2012

Ha i vorte scherre?! (Har jag blivit skrämd?!)


När jag var till frissan i tisdags, för min vanliga "klipp & färg" så avslutade hon med att "gå lös" på håret med en plattång. Resultatet blev som ovan. Det kändes verkligen ovant att se mig själv i rakt hår! Kunde inte låta bli att tänka på dockan i filmen från tomteverkstan på julafton... kanske skulle hon ha sett ut så här ifall tomten bara skrämt henne men sedan hoppat över papiljotterna?! 

Jag tyckte i alla fall att det var lite kul att se hur länge håret skulle hålla sig så här rakt, ifall jag undvek att få det blött eller fuktigt. (Och jag brukar ändå alltid undvika att tvätta det de första dagarna efter en färgning - inbillar mig att färgen hinner "suga in" bättre i hårstråna då.) I morse, alltså efter tre dagar, såg det faktiskt fortfarande ut så här! Passade på att föreviga med en bild innan jag åkte till jobbet, för jag visste ju att det stod "ångbastu" på schemat innan dagen var slut. Och nu i kväll, efter bastun, kan jag konstatera att det inte är många strån som är raka längre... M a o har jag blivit mig själv igen! 

Inga kommentarer: