torsdag 22 november 2012

Viktig påminnelse till SMHI!!!


Till ansvariga på SMHI: Om ni inte kommit ihåg att beställa solsken till helgens ridkurs - för Atli Gudmundsson, Mästare på islandshäst - så är det hög tid att göra det NU!!! Vi börjar ju redan i morgon eftermiddag!!! Sedan får ni välja själva om det ska vara sol och plusgrader (så att det är bra underlag på ridbanan) eller om ni kör på minusgrader men slänger in ett par cm snö (för att vara snälla mot hästarnas ben). Att detaljstyra är inte riktigt my cup of tea... jag kör hellre med frihet under ansvar!

Åååååh - så KUL det ska bli att rida för Atli igen!!! Min fantastiska lycko-Lára har varit SÅ duktig under höstens Atli-kurser och ändå känns det som att det finns massor kvar för oss att utveckla/lära oss! Är riktigt avundsjuk på mig själv för att jag har den här möjligheten!!!

Just nu tror visst min kropp dessutom på allvar att jag är på Maldiverna - har knappt ont någonstans - så nu vill jag att ni håller tummarna för att jag kan behålla den illusionen över helgen! Under den suveräna kursen för långvarig smärta, har jag fått lära mig att man faktiskt kan lura hjärnan att inte uppfatta alla smärtsignaler som skickas till den - genom att ha roligt och göra sådant man tycker riktigt mycket om. De närmaste dagarna borde jag ha GODA förutsättningar att luras ordentligt m a o!!!

Inga kommentarer: