måndag 28 november 2011

Tyck-synd-om...


...för att citera Pentti Varg i Fablernas Värld. Har nämligen åkt på magsjuka... mycket mer tyck-synd-om än så kan det väl inte bli??!! Har bara lyckats dricka lite idag, inte äta något. Nu ligger jag under en TJOCK filt i soffan och FRYSER alldeles våldsamt... försöker värma mig med datorn på magen och det hjälper faktiskt lite... En kopp varmt Earl Grey-te vore verkligen "to die for" (eller t o m "tesvält" som svärfar läkaren - d v s INTE marknadsföraren - uttryckte saken under Johans uppväxt.) Men då måste jag ju lyfta bort filten, resa mig och gå hela vägen till köket... (MINST 15 meter???!!!) Har gjort det en gång idag och det var ingen trevlig upplevelse när allt bara snurrade.

Lára har m a o vilodag idag och ganska säkert även i morgon. Men på onsdag ska Eva rida igen och till torsdag ska jag väl ha hunnit hämta mig. Den enda fördelen med magsjuka är ju att det brukar gå fort över! 

Inga kommentarer: