onsdag 10 augusti 2011

Den officiella...


Eva poserar i den officiella medryttar-tshirten som hon fick av mig på sin födelsedag idag. Den isländska videbusken hon också fick kan faktiskt anas nere i vänstra hörnet. (Självklart räcker det inte med isländsk häst - man måste ju ha "hela kit:et!"

Hon tjuvstartade sin återupptagna medryttarkarriär med att rida Lára i måndags, då det var riktigt busväder med rejäla stormvindar och regn. En sådan dag när agnarna verkligen sållas från vetet! Det hade gått bra, även om Lára fått rejäl extraskjuts i galoppen när de kom ut på ett öppet område och vinden där friskade i ordentligt. Eva gillar verkligen också Lára! Redan i ett tidigt skede, när jag precis börjat titta på lite hästannonser, sa hon att jag absolut inte fick köpa någon häst förrän jag ridit några lektioner på Lára. Och det behövdes ju bara en sådan för att jag skulle "trilla dit"! Och i sättet påminner hon faktiskt en hel del om salig Reykur.

Nästa måndag ska Eva rida Lára igen - då hoppas jag de får bättre väder! Och då SKA jag träna i varmvattenbassängen. Det är verkligen hög tid att jag blir en bättre människa och tar tag i den biten igen!

Inga kommentarer: