måndag 26 januari 2015

RIDCHOCK & SNÖKAOS!!!

Om jag skulle välja en kvällstidningsmässig rubrik till gårdagen skulle det nog vara RIDCHOCK!!! Efter mitt och Hamingjas ofrivilliga, fem veckor långa jullov måste man nog kalla gårdagens ridpass med Sylvia och Hremsa för en rivstart! HÄRLIGT och ROLIGT var det!!! Och med det tempo vi höll kändes det dessutom VARMT, trots att termometern visade -17 grader.

Idag har jag härlig träningsvärk både här och där! Min plan var egentligen att rida även idag, men tyvärr hade jag åter ont i bihålorna i morse (vilket gjorde att jag ställde stackars Johan mot väggen: Ska det vara så här??? Ska inte jag bli frisk snart??? Du som är doktor ska väl veta så´nt???!!!) När gårdagens underbara vinterväder dessutom ersatts av snöstorm - SNÖKAOS!!! - hade jag ganska många argument för att ändra planerna...och ge bihålorna en ny återhämtningspaus. 

Inga kommentarer: