söndag 11 januari 2015

FINA Hamingja!!!

Jag har inte bara två JÄTTEFINA hästar - jag har även en make som fotar en massa fina bilder på dem! När jag idag rensade lite bland alla bilder "hittade" jag denna som är fotad i samband med Atlikursen i september.

Idag är sista dagen på min TRE veckor långa sjukskrivning... men tyvärr verkar det fortfarande inte som att jag är redo för jobbet... jag som verkligen sett fram emot det... Eller vad säger ni om 12-13 timmars sömn/natt och DESSUTOM gärna en sovstund under dagen också?! Men det är förhoppningsvis tecken på att min kropp (tillsammans med penicillinet) jobbar febrilt med bacillerna. Så det blir nog att kontakta vårdcentralen igen i morgon bitti och höra vad de säger om saken...

Förutom att det är så TRIST att vare sig kunna vara på jobbet eller rida hästarna så kostar det ju endel också... Och då tänker jag inte främst på löneavdraget utan på att det är så lätt att "råka" trösthandla hästgrejor på nätet... På FB t ex säljs det (alldeles för) ofta jättefina, begagnade hästprylar som ibland knappt är använda. Och ibland "råkar" jag snubbla över rea i någon internetbutik också... Så när de i fredags ringde från ett företag och beklagade att det reatäcke jag beställt till Hamingja tyvärr visat sig vara slut på lagret blev jag ändå inte allt för besviken. För ska jag vara helt ärlig behövde jag det nog ändå inte egentligen...

I dessa dagar känns det lämpligt att avsluta detta blogginlägg med att citera den kloke brodern till polisen som mördades utanför tidningen Charlie Hebdo: "Galningar har varken färg eller religion!"

Inga kommentarer: