måndag 24 november 2014

HKH The Queen of Mariebäck!

Lára vill betona att hon fortfarande är The Queen of Mariebäck - alla ev uppgifter om att hon skulle ha abdikerat är bara grundlösa rykten och rent förtal!

Jag hade tänkt ansöka om audiens hos HKH idag. Bara för att Hamingja fick en välförtjänt vilodag efter kursen skulle det ju inte behöva drabba Lára! Men med ett ihållande regnväder som växlade mellan underkylt och snöblandat (och en kropp som sin vana trogen "agerade SMHI") så blev det inget med den saken. Men glädjande nog mår faktiskt mina besvärliga ryggmuskler mycket bättre nu än förra veckan, trots att jag hade räknat med motsatsen... uppenbarligen var "en rejäl ridkurs" precis vad de behövde!!!

I morgon är i alla fall planen att åka till stallet efter jobbet - så får kroppens dagsform avgöra hur många hästar jag rider. Förhoppningsvis blir det både kursrepetition på ridbanan med frk H och "mörkertölt" längs bilvägen med Lára! Om det dröjer innan Lára blir såld kommer jag att behöva skaffa medryttare till henne - för jag kommer inte att ha ork att förutom Hamingja dessutom rida Lára så mycket som The Queen förväntar sig. Men just i morgon är en ovanligt lämplig dag att "tänja gränserna" för vad jag orkar - för på onsdag får jag tillfälle att "reparera" eftersom jag har akupunkturtid efter jobbet!

Inga kommentarer: