fredag 27 februari 2009

Toypudel-studie

När Johan såg resultatet av mitt tidigare försök att fota lilla Loppan sa han: "Du måste skaffa en ny mobil med bättre kamera så att du kan fota "anständiga bilder" till bloggen!!!" Till min mobilkameras försvar måste jag förklara att jag den gången fotat inne i stallet, en mulen dag - så det var möööörkt! Och objektet var alltså en liten valp som inte är stilla många tiondelar av en sekund... Idag fick kameran en mer juste uppgift! Även om objektet var minst lika rörligt så var det i alla fall utomhus - i strålande sol!



Titta, en hästskit!!!







...alldeles vild är den visst också!!!



...men nu har jag den i ett fast grepp!





Även pyttesmå hundar kan kasta långa skuggor!





En söt "liten skit"!





Bara inte någon av de stora hundarna kommer...



Oj, det här var jobbigt, nu måste jag vila!


(Det här var förståss inte alla bilderna - det var ju flera där hon helt eller delvis han springa ut ur bild försåss! Försök själva fota en liten valp så får ni se hur lätt det är!)

Jag håller väl principiellt med Johan när det gäller min mobilkamera... Bilderna utomhus blir ju hyfsade, men det är tråkigt att vara så beroende av riktigt, riktigt bra ljus! Vill ju helst ha någon bild i bloggen varje dag och det är svårt på vardagkvällarna... Och även på helgen när det är mulet... Men samtidigt som jag gillar ny teknik så gillar jag INTE att lägga ut pengar på den! Och jag tycker fortfarande att jag har en ny mobil, trots att den för andra kan verka uråldrig när den i alla fall har två (eller är det tre?) år på nacken. Men den är ju röd - och har blomsterslingor som relief på skalet. Hur många sådana mobiler kan man köpa idag??? Nej, om ingen förbarmar sig och skänker mig en ny mobil så lär den här få hänga med ett bra tag till. Och ni får stå ut med lite suddiga bilder i bloggen då och då!










Inga kommentarer: