tisdag 30 oktober 2012

Första bilderna från Atlikursen!


Vi värmer upp i trav under söndagens första lektion. Och som ni kan se värmde solen riktigt skönt under förmiddagen!




På söndag eftermiddag var det dock plötsligt ett helt annat klimat... KALLT! Men lycko-Láran töltade på så duktigt ändå! Som jag skrivit tidigare så kändes det som att flera viktiga poletter trillade ner för mig i helgen!!! Ser verkligen fram emot att fortsätta träna på detta!!! F f a att kombinera helgens lärdomar med att också rida mer på böjda spår samt göra många Atlivändningar - när underlaget åter så tillåter. Det märktes ju redan vid de fåtal Atlivändningar jag fick göra i helgen att hon direkt kom upp bättre fram - när jag inte behövde rida rakt fram längs spåret hela tiden.

Lára har en andra vilodag idag, vilket jag tycker är väldigt välförtjänt! Snöstorm blev det visserligen inte, men ett underkylt regn som piskar mot fönsterrutorna... Har lovat Eva att få rida i morgon - blir ju bra för Lára att komma ut och mjuka upp musklerna! Så kan hon och jag ge oss i kast med ridbanan på torsdag förhoppningsvis! 

Inga kommentarer: