lördag 13 oktober 2012

Dalahäst på Globens 20-årsjubiléum

När jag läser om att det kommer att vara en livs levande dalahäst på 20-årsjubilerande Globen Horse Show i år drar jag mig genast till minnes dalahästarnas dalahäst: Solfari från Oviksfjällen på den underbara affischen från VM i Norrköping 2005. Ingen har väl glömt den?!

Jag köpte en sådan affisch till Eva - som har dalahästtema i sin sommarstuga - och hon tog bort texten till höger och ramade in bilden. Det blev verkligen en häftig tavla!!! Länge satt den också på hedersplats i hennes stuga, innan den (förståss) blev utkonkurrerad av en förstoring av Reykur och fick flytta till en lite mer undanskymd plats. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å den fina dalahästen är pappa till min fina So´l! Ångrar bittert att jag gav bort textiltrycket jag fick på VM-et, nu hade det suttit bra på väggen :)Lili-Marie

Anna sa...

Hej Lili-Marie!

Jag tror faktiskt att jag köpte ett canvastryck också... Jag kan självklart kolla om jag har kvar det - ifall du är intresserad!