tisdag 11 september 2012

Inget vidare...

...har behövt vara hemma från jobbet de senaste två dagarna p g a värken... Natten till igår hade vi vår första nattfrost och i o m det slog vädret om från soligt och varmt till kallt och regnigt... och min "smhi-kropp" reagerade förståss... Natten till idag var värst. Vad gör man när det gör alldeles för ont att ligga på rygg, alldeles för ont att ligga på sidan, alldeles för ont att sitta... Det enda som inte gjorde alldeles för ont var att gå - men bara de 6-7 första stegen, sedan var det lika illa... Men vid 05-tiden släppte det så pass att jag ändå kunde somna. (Vi har låtit SPA-badet "ta vinter" - annars hade jag definitivt suttit där ute i natt!)

När jag vaknade fyra timmar senare var det lika illa igen. Men med en kombination av HETT bad (inomhus), övningar i basal kroppskännedom, avslappning och behandling med TENS-apparaten på så hög effekt som jag bara kunde stå ut med, så gav det med sig tillslut. Hoppas förbättringen håller i sig över den här natten, för i morgon vill jag verkligen orka jobba! Och dessutom vill jag verkligen åka till lycko-Láran!

Inga kommentarer: