fredag 14 januari 2011

Dagens lunch!



De enda provsvar som hittills varit avvikande på något sätt - vad jag vet - är att jag har låga järndepåer. Ett mångårigt problem som det inte verkar helt lätt att komma till rätta med...

Medan min doktor klurar på vad man ska göra åt problemet har jag tagit saken i egna händer: men en riktig järnboost till lunch! Inspirerad av Cathrine Schücks nya LCHF-kokbok lagade jag ovanstående supermumsiga "Frito Mallorquin" med kycklinglever. OJ så GOTT!!! (Men så har också Cathrine haft en stjärna i Guide Michelin, under den tid hon drev egen restaurang.) Det ska föresten vara stekt ägg till också - men mina stekta ägg gör sig verkligen inte på bild...

Efter lunchen blev det dessutom "tesvält" på riktigt. D v s inte det som svärfar doktorn menar med ordet (att man bara får dricka te - hur kan något så gott beskrivas som svält, undrar jag???) utan nu var det riktig tesvält. D v s inget te alls efter maten! Först nu, drygt två timmar senare har tekoppen fått komma fram igen. (Te kan nämligen hämma upptaget av järn.) Så gissa om den här koppen smakar gott?!

I övrigt håller jag på att utveckla en grav Feykirabstinens... så i morgon MÅSTE jag åka till stallet! Tyvärr säger prognoserna att det ska bli kallt... och bara kallare och kallare under dagen, så jag får försöka komma iväg direkt på morgonen.

Inga kommentarer: