onsdag 6 januari 2016

Idag har vi ledigt!

 
 "Idag har vi ledigt!" hälsar Lára och Hamingja.

Och själv försöker jag febrilt komma på vad man gör av en helt ledig dag när man inte ens ska åka till stallet...?! Temperaturen har sjunkit under dagen och ligger i skrivande stund på -25 grader här hemma i Kyrkbyn. (Och då brukar den alltid vara ännu lite lägre i Mariebäck.)  Temperaturskillnaden har fått det att knaka ganska rejält i den gamla timmerstommen till vårt hus. Men min kropp har faktiskt inte börjat "knaka" så mycket av kylan - ännu i alla fall! Lite "farligt" bara att titta på bilder av hästarna - för jag vill genast släppa allt och åka till stallet!!! Mina fina, fina tjejer!!!
 
Den här bilden illustrerar väl utomhustemperaturen rätt bra?! En stängselstolpe som Johan fotade vid ett besök i stallet förra vintern. Det är nog lugnast om jag fokuserar på sådana bilder istället...!!!

Inga kommentarer: