måndag 21 september 2015

"Skitkropp bortskänkes!!!"

"BLÄÄÄÄÄ för smärtan av värsta sort...!"

Att rida "tre hästar" - d v s två träningspass på Hamingja och ett på Lára både lördag och söndag var förstås att handla i övermod när det gäller den här skröpliga kroppen jag måste dras med... Men jag lät mig dras med i euforin över att jag har så FINA hästar och kunde helt enkelt inte låta bli!!! I natt slog det dock tillbaka... "And right here is where you start paying - in PAIN...!!!" (Parafras på inledningsrepliken i den klassiska TV-serien Fame.)

Som tur är var det LÄNGE sedan jag hade så KOPIÖST ont som i natt - när inte bara madrassen känns som stenhård betong att ligga på utan även att det superlätta täcket "trycker så hårt" att jag inte kunde ha det över mig... :-(  Men jag har ju haft sådana nätter många gånger förr - helt UTAN att först ha fått några så här FANTASTISKA ridupplevelser "för besväret"... Och som sagt var det ju faktiskt ett bra tag sedan det sist blev så här illa. Dessutom är det snart dags för en "resa till värmen" och då brukar jag alltid må bättre!

Inga kommentarer: