fredag 3 oktober 2014

Handelsbanken - när hästen själv får välja!!!

...för i hästarnas värld är ju alla hinkar potentiella kraftfoderhinkar - till dess motsatsen bevisats!!!

På Handelsbanken i Luleå centrum har vi i flera år haft problem med läckage från taket när det regnat - ett problem som fastighetsägaren hittills inte lyckats komma till rätta med. Vi har blivit vanan att placera ut papperskorgar på strategiska platser så snart det börjar regna. När det här om veckan kom ett rejält skyfall - kom en anställd hos fastighetsägaren med denna hink som sedan dess "pryder sin plats" i kontorslandskapet. En hink som GARANTERAT skulle få fullt fokus om det kom en häst på besök! (Det är föresten min arbetsplats som skymtar i bakgrunden.)

Idag efter jobbet var det nypremiär för min akupunkturbehandling - efter tre månaders uppehåll. Till min stora förvåning något jag till största delen såg fram emot! Efter att i så många år lidit av SVÅRA nålfobier är det ganska svindlande att inse att man istället för att ha ångest t o m ser fram emot att någon ska sticka nålar i en!!! Visst var det liiite pirrigt också - men inte för själva nålarna utan hur jag skulle reagera efteråt.

Efter de första behandlingarna i våras reagerade ju kroppen så oerhört kraftigt: första gången med en VÅLDSAM "sjösjuka" och andra gången sov jag som klubbad i 14 timmar (då jag väcktes av ett telefonsamtal - jag vaknade inte av mig själv.) Skulle det bli likadant nu när jag haft ett längre uppehåll i behandlingen?! Svaret på den frågan visade sig vara: "Lite, lite av båda". D v s en lätt "sjösjuka" under hemvägen efter behandlingen och väl hemma somnade jag visserligen på soffan - men jag sov bara 2,5 timme och när jag vaknade igen var "sjösjukan" borta.

I morgon - efter en natts sömn - hoppas jag kroppen mår ännu bättre! Då ska jag hur som helst åka till min lycko-Lára och det ser jag förståss fram emot!!!

Inga kommentarer: