tisdag 16 april 2013

Äääääntligen släpper Lára av vinterpälsen!!!

Efter vad som känns som tre månader med ständigt solsken var det idag riktigt dimmigt i Luleå... Men när jag kom till Mariebäck visade det sig att det var där solen höll hus - idag också! Och ÄNTLIGEN tyckte Lára att det var en bra idé att börja släppa lite av sin vinterpäls. Inte en dag för tidigt!!! Eftersom den tredje matchen i SM-slutspelet spelas i kväll satsade förståss jag och Lára på vårt B.S.T.L-schabrak när vi red ut!

Bilvägen är verkligen HEMSK långa sträckor nu, med lera som nästan ger ett bottenlöst intryck... men till trav och galopp funkar den ju hyfsat bra ändå! Det blev därför mycket av den varan som uppvärmning. Här och där finns ändå lite torrare partier, som funkade bra till "kasta toppi".

På hemvägen tränade vi riktigt samlad tölt på de torrare partierna - med skrittpauser i lång, låg form där emellan. På slutet fick vi till riktigt, riktigt bra tölt!!! Då hade jag lyckats få koll på "alla bogar och bakdelar" och bara njöt! Lára tog verkligen i - hon pustade och stönade ordentligt i värmen!

Tillbaka i stallet fick jag hjälp av vår bussige hovslagare att lossa lite på Láras broddar så att jag ska orka skruva ur den själv när det blir dags.

Nu gäller det för Luleå Hockey: Bucklan Ska Till Luleå!!!

Inga kommentarer: