fredag 30 oktober 2015

Dresscode i stallet - viss utvecklingspotential finns!

En av mina kollegor - som definitivt ligger bra till i kategorin "most stylish" - hade köpt ett "glossy magazine" och hittat dessa tips till mig om hur jag ska klä mig i stallet! Nu tycker jag ju att det är väldigt roligt med kläder - inkl ridkläder - och köper gärna snygga sådana. Men när jag tittar på detta inser jag ju att det finns viss... utvecklingspotential...! 

Kavaj är definitivt ett av mina favoritplagg på jobbet och känns också självklart när jag tävlar. Men när man här har med en kavaj i kategorin "stallhäng" så är det bara att inse att jag ligger i lä! 

Men ibland får jag till det... här har jag t ex matchat med en OERHÖRT vacker häst (Feykir)!!!

På Lára-fronten är det goda nyheter idag: vår hovslagare kommer att sko henne på söndag kväll!!! Nu håller jag andan för att hon inte ska hinna trampa av sig höger baksko i hagen innan dess - för då är risken att hoven går sönder mer än den redan gjort... Sprickan går nämligen längs med sömhålen så det finns inte så mycket som håller skon kvar ifall hon skulle kliva lite olyckligt i någon ojämnhet - vilka det finns gott om så här års när leran frusit till ett landskap av knölar och gropar... 

För säkerhets skull får Lára nu vila från ridningen till dess hon är omskodd. Fast idag agerade hon faktiskt "barnponny" en stund på ridbanan - där är det ju betydligt slätare underlag än det är i hagen just nu. Så egentligen borde hon kanske BARA få hålla till på ridbanan till dess hovslagaren kommer?!

Inga kommentarer: