torsdag 16 december 2010

Snöstorm!



Det snöar vertikalt idag, så jag kan inte påstå att jag blev besviken när Sylvia ringde och sa att kvällens ridlektion var inställd. Här har det inte blivit många knop i kväll... ännu ett rejält pass "non-doing" alltså. Det är verkligen ett hårt jobb...men jag antar att någon måste göra det! ;-)

Annars finns ju definitivt något att göra: snön faller och driver ihop - men jag låter den ligga. Johan är i Umeå och jag får alldeles för ont överallt om jag skulle ge mig på snöskottning. Än har de inte plogat vår gata - men när de väl gör det lär det bli en ganska rejäl plogkant... Tack vare fyrhjulsdriften på bilen räknar jag med att kunna köra igenom plogkanten i morgon bitti bara jag gasar ordentligt.

Under morgondagen kommer sedan förhoppningsvis en firma och skottar bort plogkanten. Om inte, så får Johan ett rejält träningspass när han kommer hem i morgon kväll! Jag har inte bara en häst att motionera - utan en make som ska hållas igång också! ;-)

Inga kommentarer: