måndag 13 december 2010

Hålla ångan uppe


Nyårsdagen 2009: jag och min syster kollar in hästarna och Feykir kollar in oss.


KALLT: -20 grader idag och det känns i kroppen kan jag avslöja... Fick sms från Sylvia att hästarna nu har höbalar i hagarna - och därmed fri tillgång på hö. Det känns ju bra, särskilt som kylan tydligen ska hålla i sig.

Nu är det bara att hålla tummarna för att jag ska orka rida ganska regelbundet - annars har jag snart en rund häst... Men idag blev det vilodag för Feykir i alla fall. Hade istället tänkt satsa på sjukgymnastigen, men än en gång tröt orken när jag skulle dit efter jobbet... Det blev hem och vila istället. Sedan piggnade jag till tillräckligt för att åka till simhallen och basta ångbastu i alla fall. Det är verkligen en fördel att jag inte behöver boka någon tid där - och de har öppet till kl 20, eller ibland t o m 20.30.




Inga kommentarer: