tisdag 7 december 2010

Eländes elände... :-(

När jag kom hem idag väntade ett brev från Försäkringskassan i brevlådan. Ett brev där det talar om att min sjukersättning upphör efter 8:e december. Fr o m i övermorgon anser de alltså att jag utan problem kan jobba heltid... Verkligen tur att jag inte fick det igår, då jag var så jätte, jättetrött och riktigt "nere" efter att inte ens orkat min sjukgymnastik efter jobbet. Idag hade jag i alla fall orkat rida - en riktigt trevlig liten ridtur tillsammans med Fia och Lukka. Så jag hade ju lite bättre "marginaler" för att hantera det beskedet...

FK har tidigare hotat att detta kunde ske - men sedan jag informerat min handläggare om att jag nu mår SÄMRE än när jag senast var hos läkaren, för att jag p g a biverkningar tvingats plocka bort den medicin som gjorde att jag kunde sova på nätterna, så hade jag ändå ett litet, litet hopp om att de skulle ändra sig...

Beslutet går i alla fall att överklaga - vilket jag förståss ska göra. Första steget blir att ringa vårdcentralen i morgon bitti för att beställa tid för läkarbesök. Mitt nuvarande hälsotillstånd, att jag p g a smärtan inte kan sova på nätterna, måste dokumenteras tydligt i läkarintyg. Om det sedan hjälper vet jag ju inte... men jag måste ju göra vad jag kan i alla fall. 8:e november plockade jag bort medicinen helt - och sedan dess har jag inte sovit en enda hel natt... Men tydligen ska man utan problem jobba heltid ändå...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä, huga. FK är verkligen inte roliga att tjafsa med. Jag har hållit på i ett år med handikappersättningen. Fick papper på att jag ska yttra mig om vissa merkostnader som jag tagit upp, pga att läkarintyget inte var tillräckligt. Det tar på krafterna bara och bråka med dom. Nu lyckades jag ändå få igenom min sjukersättning till feb -13, så jag hoppas din överklagan går vägen.

Lycka till!
/Jonna