måndag 13 juli 2009

Vaarmt i bassängen!!! :-)


Idag har Feykir en sådan här dag! Matte har nämligen börjat jobba igen efter semestern och sedan tränat i bassängen på CityRehab. Har faktiskt haft uppehåll med min bassängträning hela semestern... Det var inte alls meningen från början, men eftersom jag till vardags har varje timme inbokad med olika kundbesök så kändes det så skönt att inte ha några tider att passa på semestern! Tänkte först att jag bara skulle ta paus första semesterveckan... men sedan kändes det bara mer och mer motigt att börja boka träningstid, så jag satsade allt krut på att rida istället.

Har dessutom försökt stretcha regelbundet - både ridmusklerna samt min bröstrygg som så lätt blir jättestel. Och blev faktiskt glatt överraskad när jag kom till bassängen idag och kände att jag kunde ta ut de flesta rörelser riktigt bra! Hade räknat med att stelheten skulle ha smugit sig på både här och där... Dessutom var det så underbart VARMT i bassängvattnet idag! För mig gäller "ju varmare desto bättre" och oftast tycker jag det är i svalaste laget. Temperaturen ska ju även passa dem som kör tuffare konditionsträning samt dem som har hjärtproblem... Men idag kunde inte ens jag säga annat än att det var JÄTTESKÖNT! Undrade nästan om CityRehab körde någon slags kampanj för att få mig att börja träna regelbundet igen! ;-)

Inga kommentarer: