torsdag 16 juli 2009

Historiskt SVT-reportage från Islandshäst-SM!!!


Ja, jag kallar det historiskt för jag anser att det är det bästa reportage vi hittills har fått se i TV från en islandshästtävling! Äääääntligen en påläst reporter som ställer vettiga frågor! Intervjupersonerna var väl utvalda också - och man fick se trevliga bilder från ovalen!

Stort TACK till SVT för detta reportage!!! (Ni slog f ö TV4 med HÄSTlängder - de var kvar på en tragisk nivå med "söta hästar som aldrig får återvända till Island", pinsamma frågor och en massa tråkiga publikbilder...)

Reportaget i SVT gjordes f ö av Olle Tyrbo som jag umgicks lite med "i min ungdom". Vad jag vet har han ingen koppling till islandhästar - men han är väl helt enkelt ett proffs som sätter sig in i det han ska rapportera om!

Missade du inslaget på SVT så kan du se det igen här: Islandshäst-SM på SVT
Jag har f ö mejlat till SVT:s sportredaktion och tackat för det fina reportaget. Det tycker jag att du också ska göra ifall du gillar det! (Förhoppningsvis ökar då chanserna till fler bra reportage i framtiden!) Du kan antingen mejla till svtsport@svt.se eller direkt till sportchefen: albert.svanberg@svt.se

2 kommentarer:

Mats sa...

Inte så kontigt att han är påläst faktiskt. Han rider själv islänning varje vecka. Fråga honom vem Hrannar är...

Anna sa...

Hej Mats!

Hade ingen aning om att Olle hade koppling till islandshästar när jag skrev detta... Det måste vara snart 20 år sedan jag träffade honom sist. När SVT har sådan spetskompetens på området är det ju inte konstigt att de kan göra ett sådant suveränt reportage och "varva" Tv4 så totalt! :-)