lördag 30 augusti 2008

Hästkompispartaj!



Idag hade jag bjudit hit mina 16 närmaste "hästkompisar" för ett litet 40-årsfirande. Vi hade fått möblera om halva huset för att få plats med ett långbord i vardagsrummet (vårt hus är ju inte så stort...) Jag hade lagat mat i flera veckor (TUR att det finns frys!!!) och vi hade riktigt trevligt!






Av mamma och pappa hade jag fått pengar för att köpa fina blommor till festbordet. Jag hittade inga blå snittblommor, men däremot alldeles underbara minivarianter av Saint Paula. Utifrån dem gjorde jag ovanstående arrangemang. (Jag hade redan den stora skålen hemma.) På blomaffären hittade jag en liknande kruka och sedan provade jag mig fram med olika kombinationer. Denna blev jag riktigt nöjd med. Och när sedan en man på 60+ som gick förbi stannade och sa: "Det där var JÄTTESNYGGT!!! Har du gjord den???!!!" så var saken avgjord. På bilden ovan har blommorna tillfälligt fått ta plats på soffbordet, som tillsammans med soffan och en fåtölj klämts in sig i ett hörn så att vi skulle rymma ett långbord.









Även köket blev lite ommöblerat för att vi skulle rymma buffébordet.








Så här ser hästkompisarna ut i "civila" kläder!





Är fortfarande nästan i chock över den fantastiska presenten jag fick av Reykur-Eva... nämligen ett presentkort på en islandshästskulptur från Jón Leifsson!!! :-O Jag hade ju tillslut valt bort skulpturen för den mer praktiska regnrocken... men nu kommer jag alltså att få både ock! :-)



Emelie var också med - hon hade ritat en jättefin teckning och dessutom fick jag en vacker orkidé!





Av övriga gänget fick jag det mest MAFFIGA blomsterarrangemang jag någonsin sett - minst en meter högt!!! Dessutom ingick ett presentkort på en middag med hela gänget på gourmetrestaurangen Kyrkbyns Kök och Matsal. Det blir verkligen något att se fram emot!






Förutom detta fick jag även ett antal liter blåbär av "gänget"! Jag älskar blåbär, men tiden och orken brukar aldrig räcka till för att plocka några... Förra året fick jag två liter blåbär av Eva när jag fyllde år och jag blev så jätteglad! Jag har fortfarande en del av dessa kvar... för jag har snålat så och nästan inte tillåtit mig själv att äta av dem. Jag visste ju inte när jag skulle ha turen att komma över några nya. "Men nu behöver du inte längre snåla, sa någon, nu kan du t o m äta två om dagen!" ;-)










Woodfieldrockägaren på trädgårdsrundtur med några av gästerna.






Inga kommentarer: