torsdag 21 augusti 2008

Bankkamrer Niklasson sätter (också) ner foten!


I många år har jag stört mig på att de surströmmingstest som publiceras i tidningarna så här års verkar så oseriösa... När man läser om personerna som ingår i deras testpanel står det ofta "Åt surströmming första gången för två år sedan" och liknande. I vilket annat sammanhang skulle man utse sådana personer till testpanelen? Detta faktum är antagligen också förklaringen till att surströmmingsfiléer ibland får förvånansvärt bra betyg - de funkar väl bara som "nybörjarströmming?!" Om jag vore producent skulle jag känna mig kränkt över att min produkt inte fick större respekt än att nybörjare anses kunna recensera den. Jag kan inte tänka mig att man i något sammanhang skulle göra på liknande sätt - t ex låta någon som bara druckit vin tre gånger göra ett vintest som sedan slogs upp stort i en tidning!

I gårdagens Norrbottens Kuriren publicerades årets test och ÄNTLIGEN hade någon tagit seriöst på saken!!! HELA testpanelen bestod av riktiga surströmmingsfantaster!!! Jag blev så glad att jag skrev en insändare om saken - som faktiskt publicerades redan idag. Oj, vad jag har fått mycket positiv respons på detta! Alla möjliga personer jag träffat har kommenterat och tackat för att någon ÄNTLIGEN sagt vad de tyckt så länge!

Inga kommentarer: