torsdag 28 november 2013

City Rehab: crosstrainer och varmvattenbassäng

Idag var jag så tillbaka på Crosstrainern! Och jag lyckades dessutom ta det riktigt lugnt och försiktigt - bara 2 + 3 minuter och på lägsta belastning förståss. Duktig Anna! Sedan träning i varmvattenbassängen och streeeeeetching som verkligen INTE var i onödan. Efter en lång stund i bastun dessutom fick jag uppleva den där härliga känslan när kroppen inte alls försöker streta emot utan bara följer med när man rör sig - som det bara brukar kännas när jag fått sådan här "behandling". HÄRLIGT!!! Hoppas nu att jag kan få bra regelbundenhet i det här med Crosstrainern igen - så att jag med tiden kan våga öka träningsdosen!

I o m sjukgymnastiken så har Lára haft vilodag även idag. (Oj, vilket slöseri hon ska tycka att det är med nya, fyrbroddade vinterskorna!!!) Men i morgon blir det ridning igen! Under förutsättning att kroppen inte visar sig "snedtända" av crosstrainerträningen - man vet ju aldrig riktigt säkert...

Inga kommentarer: