måndag 26 juli 2010

Sensmoral: Kolla ALLTID på ICA i Gammelstad först!


Flitiga bloggläsare har knappast missat hur jag sökte med ljus och lykta efter Autan Plus - som enligt min egen erfarenhet är det enda som verkligen hjälper när hemsak bromsar vill attackera hästen. Har tidigare köpt medlet på Apoteket, men efter att ha kollat på flera olika Apotek, samt på ett flertal andra ställen, efterlyste jag medlet här. Eva hittade det på välsorterade ICA i Gällivare och "importerade" en flaska till mig. Så idag, när vi skulle fylla på kylskåpet igen efter vårt besök i Västerbotten, upptäcker jag dundermedlet Autan i en hylla på ICA här i Gammelstad!
När vi var till IKEA i Haparanda för snart två veckor sedan köpte jag en fin, vit orkidé för bara 69 kr - rena fyndet tyckte jag då. Men vad hittar jag idag på ICA i Gammelstad om inte en ÄNNU finare vit orkidé. Visserligen för 90 öre dyrare än den i Haparanda - men fraktkostnaden blev ju betydligt lägre!
Ja, sensmoralen har ni ju redan läst i rubriken!

Inga kommentarer: