måndag 5 juli 2010

Feykir ännu lite bättre!


VAH (vård av sjuk häst) har blivit rena familjeangelägenheten! Johan gick ute med Feykir och lät honom beta gräs (samt spana och gnägga efter sin flock) medan jag mockade, fyllde nya hönät m m.



Titta här så fint - nu är det bara lite svullet! Det är ju dessutom två dagar kvar med både penicillin och antiinflammatoriskt. Tempen hade dessutom gått ner ytterligare - nu 38.1. Dock var det inte med samma termometer som jag brukat använda, så det är ju lite svårt att jämföra. Min febertermometer slutade nämligen fungera idag - slut batteri. Men det kan jag knappast klaga på... jag köpte den nämligen när jag köpte Reykur - så batteriet har faktiskt räckt i lite drygt 15 år!

1 kommentar:

MalinS sa...

Ja usch sådana där sommarsår är gräs(!)ligt luriga!
Ser hur fint ut som helst och så POFF - infektion.
Håller tummarna för att det läker fint nu!