torsdag 11 december 2008

Rapport från sjuksängen

Min största skräck i livet har alltid varit att jag skulle behöva opereras. Nu har jag fått erfara att man faktiskt kan överleva en sådan sak också! Men jag är så OÄNDLIGT tacksam att jag inte behövde höra talas om buköppning förrän strax innan de började söva mig. Tanken på en titthålsoperation kunde jag - nätt och jämnt - hantera. Och när jag började kunna ta till mig läkarens ord om att det nog skulle bli nödvändigt med en större operation, då var de så snabba att söva mig att jag inte ens hann få panik!





Nu är jag mest förundrad över att det inte gör mer ont ändå, trots att de "karvat" ganska rejält. Om man jämför med hur mycket ett litet sår på ett finger brukar kännas t ex! Jag rör mig fortfarande saaaakta och som en fällkniv, magen är rejält svullen och det är spännande att vända sig i sängen... men det går definitivt åt rätt håll!





Ganska konstigt känns det dock att vara hemma från jobbet så här i december... som anställd på bank är det svårt att ta ledigt en endaste vardag i december - och nu är jag hemma hela månaden! När jag pratade med en kollega idag beskrev jag min tillvaro som för en tonåring med jullov: jag läser tidning, vilar lite, surfar på nätet, sover en stund, lyssnar på ljudbok, vilar...




Så här skulle det se ut om jag var häst! ;-)



När det gäller Feykir så verkar han rätt nöjd med att ha jullov han också - hittills har jag i alla fall inte fått några klagomål på att han inte får trava på små volter... På söndag hoppas jag få klappa lite på honom - längtar! Jag har ansvar för lunchfodringen och Johan har lovat att sköta själva fodrandet. Men jag tänker följa med som arbetsledare för annars vet man aldrig hur det går! Om han kör bilen nära hagen och jag sedan går försiktigt med bra skor så ska det nog gå bra. Tror t o m att vi har en uppsättning "isbroddar" som jag skulle kunna sätta på skorna för säkerhets skull.

Jag har i o f s varit "wild and crazy" och hämtat in posten själv två dagar nu. ("Tio små steg för mänskligheten - men ett stort steg för Anna!") Men då har det varit minst 10 minusgrader och inte så halt. På söndag ska det visst bli nollgradigt igen tyvärr...

Inga kommentarer: