tisdag 29 januari 2008

Nytt väderomslag...

...som känns rejält i kroppen... Hade tänkt åka till stallet före jobbet på morgonen, som jag brukar på tisdagarna, men kände mig helt mörbultad när jag vaknade. Insåg att jag inte behövde ha särskilt dåligt samvete om Feykir fick en vilodag till, för han fick ju ett rejält styrketräningspass med massor av snöpulsning i söndags. Efter en rejäl ansträning tar det 48 timmar för musklerna att hämta sig, så jag hade ändå bara tänkt rida ett väldigt lugnt pass idag. Nu fick han ledigt istället och kan ägna sig helt åt att busa med kompisarna i hagen. De har ju fri tillgång till hö nu, sedan i lördags. När de stora rundbalarna körs in i hagarna är det som att trycka på en knapp - hästarna busar och busar och busar! Ja, nu talar vi om vallackflocken alltså, stona är ju inte särskilt lekfulla av någon anledning.



För att SMHI inte ska missförstå vilket väder vi vill ha lägger jag in två ytterligare bilder som Johan fotade i Mariebäck i söndags. Bakom "silverträdet", till höger skymtar Josefshallen där vi byter om och till vänster Sylvia och Jannes hus.



En av sommarhagarna i vinterskrud.



Inga kommentarer: