söndag 28 maj 2017

Mamma häst och mamma till häst!

Det här är väl en passande bild på Morsdag?!!

Men tyvärr har inte SMHI gjort sitt bästa idag om ni frågar mig... +3 grader och regn borde inte vara OK så här sent i maj...!!! Men allt är relativt - i Gällivare har de tydligen fått någon dm nysnö... Inte kul, särskilt som jag antar att alla redan bytt till sommardäck... Bilden är dock från igår - då Hremsas lilla Hulda "fyllde" en vecka!

Även Chicksen protesterar mot vädret. De håller sig klokt nog mest inne i hönshuset... fast tidigare under förmiddagen skickade de ut en representant i hönsgården (t o m delen utan tak) där hon med hög röst förkunnade att det här vädret INTE är OK!!! Det är bra att i alla fall någon vågar sätta ned foten och säga ifrån klart och tydligt, om ni frågar mig!!!

Mamma, Lady och jag i Lidbacken sommaren 1983!

Jag vill förståss hylla min egen mamma idag - och vad passar väl bättre på denna blogg än att göra det med den (antagligen) enda bild som finns med mamma på hästryggen! Förutom detta tillfälle har hon nämligen bara ridit som barn - på morfars arbetshästar. Men plötsligt hände det alltså!

Inga kommentarer: