lördag 27 maj 2017

Chicksen är tuffa förhandlare!


Efter segdragna förhandlingar har Chicksen i alla fall lovat överväga att ta sig an denna trista del av vår gräsmatta... Och vi har - efter 17 år - troligen kommit på varför den sett ut så här varje vår när resten av gräsmattan grönskat. Tidigare har vi alltid antagit att det varit en rest av gammal ängsmark med gräs som har så här gul "botten". Men förra året avlägsnade vi allt det gula och sådde in med gräsmattegräs  och ÄNDÅ ser det ut så här även i år...

När jag en dag tidigare i veckan slet bort lite av det gula för att visa hönorna vad det är jag vill att de ska göra fick jag till min stora förvåning grankåda på fingrarna trots att den enda gran som finns i närheten står på andra sidan trädgårdslandet inne på grannarnas tomt. Då föll poletten ner - det har förståss även stått en gran på denna plats - som pendang till den enorma granen på grannarnas tomt vilken en gång i tiden styckats av från vår fastighet. Det borde i sin tur innebära att marken här har fel ph-värde för att gräset ska trivas... Så bara jag lyckas förhandla fram med Chicksen att de gräver bort det vissna, gula lagret ska vi testa att kalka innan vi sår nytt gräs!

Förhandlingarna fortsätter m a o! 

Inga kommentarer: