söndag 10 maj 2015

"Sveriges mest bortskämda hönor" - ny säsong!!!

På onsdag är det dags för årets säsong av "Sveriges mest bortskämda hönor" eller "Mitt liv som sommarhönsmamma" när vi hämtar årets sommargäster! Oj, vad jag ser fram emot det!

Johan har lagat hönsgården som raserades av snön i vintras, sandbadet är REJÄLT utökat (mer än fyra gånger så stort) värpfodret inhandlat, lite goda matrester väntar i frysen och jag har spanat in ett ställe i trädgården som jag ska visa dem - med MASSOR av smaskiga metmaskar!

Så härligt det ska bli att åter ha "hejaklack" när jag rensar ogräs, få ytterst tydlig feedback från ett gäng vitfjädrade "Linus på Linjen" när jag gör rätt eller fel och få njuta av de FANTASTISKA äggen med "saffransgula"!!!

"Sveriges mest bortskämda hönor" - snart i en Kyrkby nära dig!!! :-D


Inga kommentarer: