tisdag 18 juni 2013

19-årig bröllopsdag!!!



...firar Johan och jag idag - och då väntade det här fina paketet på mig i Mariebäck!!! ;-)

Som alla vet kallas 19-åriga bröllopsdagen också "sparrisbröllop" - vilket vi tog fasta på genom att äta färsk sparris, som Johan haft med hem från Skåne, med stekt halloumi till lunch. Och vår egna nyskördade sparris med brynt smör som förrätt till middagen! 

Men innan både lunch och middag hade jag förståss rivstartat firandet genom att träna med Lára! Det blev pass nr 2 på ridbanan, där vi byggde vidare på det vi gjorde i förrgår. Och det var ett tydligt "pass 2" för i alla gångarter gick det snabbare än sist att komma dit jag ville. 

När det var dags för arbetstempo tölt höjde jag ribban lite ytterligare idag - och hon kändes RIKTIGT fin!!! Tack för den fina presenten Lára!!! Nu ska hon få vila över midsommarhelgen och sedan har vi några dagar på oss att förbereda inför nästa Atlikurs. 

Efter dagens ridning mätte jag föresten Lára med viktmåttbandet - vilket visade mellan 265 och 270 kg. Blir intressant att se om hon hinner lägga på sig något under de kommande vilodagarna, i o m att de går på bete nu... det skulle inte direkt skada!  

Medan Lára vilar (och förhoppningsvis äter) ska jag försöka ta mig i kragen och lägga upp några fler tävlingsbilder här - så ni får inte ta midsommarledigt från bloggen! 

Inga kommentarer: