torsdag 4 september 2008

Köra timmerkran!




I kväll har vi varit på Teknikens Hus i Luleå för att "fira av" två kollegor från jobbet. Staffan, som gått i pension efter 43 år i banken (!!!) och Ulla-Britt som blivt chef för vårt kontor i Kalix. När Johan och jag haft besök av barnfamiljer från annan ort har vi gärna åkt till Teknikens Hus - för där finns så mycket spännande och kul! Även för vuxna faktiskt! Min favorit är absolut att köra "timmerkranen"! Det är faktiskt en RIKTIG skotare som man får lasta riktiga timmerstockar med! Det står en skylt i förarhytten: "Förarbyte efter 5 minuter" - men barnen brukar inte våga säga ifrån om jag kör lite extra länge...
Feykir fick vilodag idag p g a detta evenemang. Det var nog bra för min förkylning också att ta det lite lugnt. Jag var faktiskt den första som åkte hem för kvällen - t o m innan vi hunnit få vår efterrätt! Oerhört skötsamt - eller hur?!
På tal om Feykir så var det endel nya upplevelser för honom igår, när han gjorde debut som "ridskolehäst". Först fick han ju faktiskt följa med ridskolehästarna in i stallet på eftermiddagen för att äta kraftfoder och vila i en box fram till lektionen. I vanliga fall har han ju alltid fått stå kvar i hagen när de gått in. Och kraftfoder tackar han ju inte nej till!
Fast efter lektionen såg han ganska besviken ut... i vanliga fall brukar han ju få sitt kraftfoder efter ridningen och nu hade han uppenbarligen förträngt att han redan ätit, så han stod och väntade så hoppfullt...

Inga kommentarer: