fredag 18 juli 2008

I morgon får jag träffa Reykur!!!

I morse åkte vi från Umeå och nu har vi precis "landat" i Knivsta, hos Johans äldsta bror. I morgon ska vi in till Stockholm för att Johan ska titta på kameraobjektiv och
SEDAN SKA VI ÅKA TILL REYKUR!!!

Jag har pratat med Eva Spegel på Örnäs idag och fått bekräftat att Reykur kommer att vara anträffbar i morgon eftermiddag. Hästarna på Örnäs har visst semester nu och eftersom han har exem har han antagligen fått komma in för natten när vi kommer dit. Jag har tagit med mig Reykurs favorit - den blå kammen:

Han är väldigt rädd om sina öron - antagligen sedan han fick sina öronmärken utskurna när han var föl. Därför är han också väldigt vaksam när människor rör hans huvud, så att bli borstad där är ingen höjdare... Men om jag plockar fram blå kammen och kammar huvudet står han bara och njuter - tillslut sover han nästan och jag får t o m kamma öronen!

Förutom blå kammen har jag förståss med mig Reykurs älsklingsgodis: äpplen.

Återkommer i morgon med bilder från den stora händelsen!!!

Inga kommentarer: