torsdag 10 juli 2008

HUR ska det gå???

Har varit på bassängen och tränat idag. Det var riktigt, riktigt skönt att stretcha efteråt! Ryggmusklerna kändes skönt ömma - det måste vara all galopp igår som gjorde att de fått jobba lite extra. Det kan verkligen vara skillnad på värk och värk - träningsvärk är "skönt ont" tycker jag. Inte ens den värsta träningsvärk kommer i närheten av min sjukdomsvärk...

Hade MKT gärna velat rida idag också!!! Men det var alltså bassängdag - det gäller att vara lite snäll mot kroppen! I morgon blir det däremot ridning - och på lördag.

På söndag åker vi sedan söderut... först till Umeå för att fira våra 4o-årsdagar med mina föräldrar och syskon samt Johans ena bror. Sedan fortsätter vi ner till Stockholm, för att förhoppningsvis träffa Reykur samt fira med Johans andra bror. Och sedan åker vi ÄNNU längre söderut, ända ner till Österlen för att fira med Johans föräldrar, som bor där under sommarhalvåret. (F ö inte så långt ifrån konstnären som gör de fina islandshästskulpturerna ...) Vi vet inte riktigt när vi är hemma igen - men man får nog räkna med att en sådan resa (med så många firanden längs vägen) nästan tar två veckor.



Det innebär alltså två veckor utan Feykir - nu när jag är så VÅLDSAMT ridsugen!!! HUR ska jag klara mig??? Jo, jag får ju förhoppningsvis träffa Reykur - men det är ju bara en av dagarna...

Inga kommentarer: