tisdag 8 juli 2008

En häst är alldeles för lite!!!

Ja, så känns det verkligen nu! Har nyss kommit hem från stallet och skulle helst bara vilja vända tillbaka och rida Feykir en gång till!

Fia var i stallet och skulle också rida, men jag konstaterade att hur trevligt det än är med hennes sällskap så måste jag just nu fokusera till 150 % på min ridning och därför rida ensam. Feykir och jag svängde vänster nere på vägen och red mot Avan. Jag red korta intervaller tölt - så att jag skulle kunna hålla maximalt fokus -och maximal ridning - precis hela tiden. Feykir pustade och stönade - han har sådana ljud för sig när det är jobbigt! Då och då gjorde vi en avstickare ut i skogen för lite trav och galopp - då fick vi ju lösgörande arbete på köpet!

Det var ett svettigt ekipage som kom tillbaka till stallet igen - och Feykir fick duscha i spolspiltan innan han fick gå ut till grabbarna i hagen igen.

Årets första ridläger började igår och idag hade de ridit på långtur ner till Sandnäset och galopperat på sanddynerna längs älvens strand! Lät verkligen jättehärligt!

Inga kommentarer: