måndag 7 juli 2008

Din nya tränare - en dator?!

Upplever du också att du ofta får höra samma sak på varje träning - t ex "sänk handen" eller "sitt ordentligt på rumpan"?! I framtiden kanske du istället kan ha en liten manick på armen som talar om sådant för dig, i din vanliga ridning! En forskare på KTH i Stockholm håller nämligen på att utveckla en sådan! Tydligen finns det flera liknande inom golfen redan - t ex en handske eller en klocka som talar om när man håller för hårt i klubban!

Nu söker man testryttare som kan vara med i utvecklingen av detta tekniska hjälpmedel. Är du intresserad av att vara med kan du läsa mer på:

http://ridingcontext.googlepages.com/home

Hade jag bott i Stockholmsområdet hade jag definitivt anmält mig!!!

Ett alternativ för mig vore ju i o f s att bara ha en mp3-spelare där jag spelat in Sylvia när hon säger: "Driv!" "Sitt på rumpan!" "Halvhalt!" "Driv!" För detta är nog vad jag behöver höra precis hela tiden!!! ;- )

Inga kommentarer: