måndag 3 mars 2008

Planera Midurs isritt till Gråsjälören!

Idag var vi ambitiösa, Feykir och jag! Vi tränade skritt och tölt på volt som på Atlikurserna (flytta ut bakdelen). Först gick det riktigt bra, men sedan gick det sämre... :-( Men så kom jag på vad som var felet: jag lät honom dra iväg i tempo och då tappade jag kontrollen och han blev spänd. När jag tog ner tempot gick det betydligt bättre igen!

Så här års brukar Midur anordna en ridtur på havsisen ut till ön Gråsjälören och i år är jag en av arrangörerna. Idag fick vi äntligen besked från Lions, som har verksamheten ute på ön, att vi är välkomna dit lördagen den 15:e mars! Hoppas att det blir många miduriter som kommer - med eller utan häst! Jag måste fixa tillstånd från kommunen för parkering av hästtransporterna samt någon (midurit) som kan sponsra med lite hö till hästarna där ute. (Det finns faktiskt bilväg dit ut så man behöver inte bära höbalarna på ryggen.) Dessutom gäller det att intressera en av lokaltidningarna för att komma och göra ett reportage. Lite att fixa med alltså! Efter ridturen behöver vi vara några som hjälps åt att städa lite runt parkeringen också. Här om dagen fick jag faktiskt ett mejl från en tjej som erbjöd sig att hjälpa till med städningen - bussigt!

Inga kommentarer: