tisdag 25 september 2007

Pengar in, pengar ut, kunskap in.

Det blev ingen ridning idag... Började jobba sent, så jag hade tänkt rida på morgonen, men det blåste alldeles våldsamt vilket tyvärr kändes i min kropp... Får hoppas på morgondagen istället!

Har föresten fått ett trevligt tillskott till kassan för Lillhästen har hjälpt mig sälja en sadel! Jag vann den sadeln i ett lotteri som tidningen Eidfaxi hade bland sina prenumeranter. Först fick jag vänta flera år innan jag fick den - det var strul med företaget som skulle sponsra sadeln. Tillslut gick tidningen istället och köpte en sadel och skickade till mig. Tyvärr fick jag inte vara med och välja modell eller storlek så när den tillslut kom passade den inte alls på Reykur. ..Och till Feykir hade jag skaffat en Luc Childeric-sadel, måttbeställd för honom och mig. Alltså hade jag ingen användning av vinstsadeln. Men nu har den alltså omvandlats i lite pengar istället - som jag tänker lägga till "kurskassan". Efter att ha haft "kurstorka" i minst ett halvår fick jag nyligen rida Atli-kurs och nu är det rena ketchupeffekten för om två veckor kommer Atli igen och sedan blir det kurs för Nina K ytterligare två veckor senare! Det blir mycket kunskap in och mycket pengar ut! Ingen risk att man samlar på sig en massa pengar när när man har häst! ;- )

Inga kommentarer: