torsdag 6 juli 2023

Torsdagsmys!

Skööööööönt när matte kliar örat!!!

Smarta Hamingja har kommit på att om hon håller huvudet lågt så kan matte klia ganska länge även i sitt nuvarande skick - i alla fall med vänsterhanden/armen! Eva var upptagen på annat håll i eftermiddag, så jag åkte till Höbäcken på egen hand. Och det blev ingen ridning men tillsyn av hästarna och - som synes - mys med Hamingja!!! Det känns bra att Lisa red henne igår och då fick hon ju röra på sig i alla gångarter! 

I morgon är min sista arbetsdag innan jag går på SEMESTER - mer efterlängtat än någonsin!!! Och då blir min prio 1 (förutom att vila) att i första hand rida så ofta som möjligt - andra aktiviteter får bli ifall orken räcker till mer än så. Förhoppningsvis kan både Lisa och Eva rida endel framöver också. Och jag hoppas komma in i en god cirkel där mer ridning gör att min ork sakta men säkert blir bättre så att jag orkar rida mer - och någon gång i framtiden t o m orka andra gångarter än skritt! Vilket verkligen skulle behövas, för i år var ju Hamingja tyvärr tjock redan innan betet... Men fr o m lördag DÅ....!!!!

Inga kommentarer: