torsdag 27 juli 2023

Nytt rekord för enhandscowboy/-girl!!!

Hamingja och hennes "enhandscowboy/-girl"!

Idag tog Eva med oss på en riktig långritt när vi var ute i två timmar! Av den tiden red jag en dryg timme och de 5,7 km som är utmärkta på kartan nedan är den sträcka då jag red (i skritt). Och det är nytt rekord för mig! Jag har brukat rida 3-4 km, igår slog jag till med 4,8 km - ett rekord som alltså bara stod sig en dag! Utöver det jag red fick Eva och Hamingja först galoppera två vändor längs vägen bakom träbocken, innan jag tog över och skrittade längs skidspåret, skoterleden och slutligen Hultetvägen fram till korsningen med anslagstavlan. 


Därifrån fortsatte vi längs vägen mot Avan som jag red fram till det ställe där det går en väg till vänster mellan ängarna. (Där den gula linjen slutar på bilden nedan). Eva berättade att det är en jättefin väg där hon och Hamingja galopperat tidigare och nu tog de en favorit i repris - två gånger - medan jag väntade. 

Det var en MYCKET nöjd häst som jag sedan fick ta över tyglarna på och skritta tillbaka till Höbäcken! 

Jag är förstås VÄLDIGT nyfiken på den där vägen, som man kan ana här, strax innan den gula linjen slutar... men jag får förhoppningsvis rida den nästa sommar när jag förhoppningsvis både klarar att rida högre tempo och längre stunder! Under vår väg tillbaka tipsade Eva även om en skogsväg som vi tidigare passerat, som också går in på vänster sida om man rider denna väg mot Avan och där det är en skylt med  styrketräningsövningar på. Där är det visst också ganska fint att rida, om än inte lika fint som på vägen mellan ängarna. 

Inga kommentarer: