tisdag 23 april 2019

Anna v/s isbroddarna 13-3

Vackraste hästen - ÄVEN med tre broddar...!!!

Idag hade Hamingja vilodag efter två dagars ansträngande träning. Men för matte var det inte vila utan "broddar ur" som gällde... med varierande framgång... Det är alltid spännande när man ska försöka skruva ur vinterbrodden, för det är ju inte förrän man lyckats få loss den sista av dem som man vet säkert att man klarar det. Det är ju nämligen så att ALLA måste bort innan helgens tävling (eller så ska alla sitta kvar) så nära skjuter ingen hare i detta fall...

Innan jag fick min smärtproblematik var jag faktiskt riktigt bra på att skruva ur broddar och fick ofta hjälpa kompisar som gått bet. Numera klarar inte mina händer inte alls samma påfrestningar som förr  men sedan Sylvia lärde mig knepet att slå med råhudsklubban på hylsnyckeln har det oftast gått bra tillslut. Fast idag räckte det alltså inte riktigt till... utan tre av tåbroddarna fram satt stenhårt fast oavsett vad jag gjorde. 

Kanske slutar det med att jag får skruva tillbaka de andra igen, vilket förstås skulle kännas lite förargligt...! Men först ska jag i alla fall göra ett nytt försök i morgon. Jag sprayade nämligen med rostlösande 556 idag och har jag tur så kanske det innebär att de går att lossa i morgon. Håll tummarna för det! 

Inga kommentarer: