måndag 5 september 2016

Bloggar ikapp - igen...

Någon uppmärksam bloggläsare kanske har noterat att det varit ovanligt mycket fördröjningar på mina blogguppdateringar på senare tid... Normalt brukar jag sätta mig vid datorn i princip direkt jag kommer hem från stallet för att uppdatera här - att skriva om ridningen är ju nästan lika roligt som att rida! Men sedan en tid besväras jag av ÄNNU större trötthet än den "vanliga" från fibromyalgin och min dåliga sömn - så om jag orkat rida har jag oftast inte orkat blogga också... 

Jag har fått ta olika blodprover i flera omgångar, men ännu har inget riktigt svar hittats om vad som kan vara orsaken... Till veckan ska jag i alla fall få träffa en ny läkare för fortsatt utredning - håll gärna en liten tumme för att det går att hitta en anledning denna frustrerande trötthet och dessutom en som går att åtgärda på något sätt!

Detta blogginlägg skulle egentligen ha formulerats i måndags, efter att Hamingja och jag repeterat övningarna från helgens Atlikurs. Något som gick riktigt bra tycker jag! Det svåraste nu är väl att avgöra vad som är lagom för henne... Det krävs ju ansträngning för att musklerna ska bli starkare men för mycket ansträngning för tidigt kan ju skada... Vad som är lagom för matte är inte heller lätt att veta i dessa dagar... Kände mig fortfarande ganska OK när jag åkte hem från stallet på måndag men väl hemma var jag så trött att jag direkt somnade på soffan - och inte vaknade igen förrän det var dags att gå och lägga sig "på riktigt". Det blev alltså varken blogg eller middag den dagen...

Inga kommentarer: