måndag 21 mars 2016

HÄRLIGT frustrerad Hamingja!!!

Vad säger ni om den här pigga blicken?!! En HÄRLIGT frustrerad Hamingja mötte mig i stallet efter jobbet idag. "SLÄPP UT MIG UR BOXEN - NU!!!" Min genomsnälla häst var frustrerad så till den grad att hon försökte bita mig - den lojt vilande hästen från lördagsdygnet var äntligen ett minne blott!!! Och inne i boxen mötte mig den UNDERBARA anblicken av TRE skithögar!!! Dock fortsatt förhöjd temp trots febernedsättande medicin... 

Ny telefonrapport till veterinären resulterade i att Hamingja ordinerades fortsatt Metacambehandling i några dagar till. "Hon bör ha legat på en temp under 38.4 i några dagar innan du slutar medicinera." (Idag har hon legat på 38,7 hela dagen.) Och jag ska fortsätta vara uppmärksam på ev tillstötande besvär i luftvägarna - samt att hon inte får diarré av medicinen. 

Veterinären blev mycket nöjd när jag rapporterade om Hamingjas goda aptit och alla tarmljud man nu kunde höra i stetoskopet. Men här hon frågade om hon dricker som hon ska kunde jag inte svara säkert... för vatten med äppeljuice var uppenbarligen lika odrickbart som betforvatten i krubban... Men vi kom fram till att hon inte skulle vara så här pigg ifall hon inte druckit tillräckligt via vattenkoppen. Och jag hann faktiskt bara avsluta telefonsamtalen innan Hamingja gick bort och visade att vattenkoppen dög bra! 

Stort TACK till alla som hållit tummarna för min fina häst!!! 



Inga kommentarer: