söndag 22 augusti 2010

Tre finaler - och vi vann två av dem!




Oj, så duktiga Feykir och jag har varit idag! Först vann vi A-finalen för seniorer i T5! Jätteglad blev jag förståss både för den blågula rosetten och för den fina Mountain Horse-jackan jag fick! (De har alltid suveränt fina priser på Vindurs tävlingar!!!)



Från A-finalen i T5.


Efter lunch var det så dags för B-final i V5, där jag hade målsättningen att kompensera för min klantighet i fyrgångsuttagningen genom att vinna - för då skulle jag ändå få rida A-final. Det kändes djärvt med en sådan målsättning - men det lyckades! Trots att vi inte fick rida höger varv, som är vårt bästa varv. Gjorde galoppfattningen från skritt den här gången - och den var klockren. Det blev delad seger i B-finalen faktiskt, så vi skulle bli hela sju ekipage i A-finalen.



Det var en knapp timme mellan B- och A-finalen och under den tiden turades jag och Johan om att promenera med Feykir för att han inte skulle stelna till. Sedan red jag bara ett par minuter tölt och lite samlad skritt innan A-finalen. Vi hade ju redan bränt så mycket krut på de två tidigare finalerna. Med sju ekipage på banan tar varje moment mycket längre tid - så oj, vad vi fick rida! Men som tur var tar ju även poänggivningen lite längre tid, så vi fick ju några andhämtningspauser där. Även här red vi vänster varv, jag fattade galopp ur skritt och det blev rätt direkt. Skönt! I galoppen kändes det verkligen som att vi fick rida i 20 varv... men det var det ju förståss inte egentligen! Feykir kändes ändå oväntat fräsch genom finalen - och vår prestation räckte till en tredjeplats!




Från ärevarvet efter A-finalen i V5: Jennie Lindberg, Pernilla Ågren och jag.




Och här ser ni hela gänget som red finalen, alltså även Anki Dahlberg, Susanna Hermansson, Anna-Karin Marklund och Mattias Adolfsson.
Är så oerhört nöjd med finaldagen!!! Härligt att ha detta att "suga" på i nio månader nu, fram till maj när det blir nästa tävling!



2 kommentarer:

MalinS sa...

GRATTIS!!!
Bra jobbar bästa Anna!
Kram!

Anna sa...

TACK för det, Malin!!! :-)