torsdag 5 november 2009

Läkarbesök

...har jag varit på idag. Läkaren tryckte och böjde och klämde där han trodde att jag skulle ha ont - och det hade jag också. Men f f a får jag alltid så ont efteråt - när min kropp provocerats på det viset. Det var därför MYCKET lämpligt att det var varmvattenbassäng och bastu som gällde efter jobbet! Ledig dag för Feykir m a o.

I morgon kväll kommer Johan hem - han har jobbat en vecka i Umeå igen. När han skulle åka ner i söndags var tåget fullbokat som vanligt. Man måste alltid boka i mycket god tid och denna gång hade han inte lyckats med det. Återstod två alternativ med buss: antingen åka vid 14-tiden och då en snabb-buss, eller också vid 15.30 då det skulle ta en timme längre att komma till Umeå. Jag hade lovat att skjutsa honom till busstationen och tänkte sedan åka till Feykir. Johan ville gärna åka den tidigare, snabbare bussen och eftersom vi varit tillsammans i över 20 år visste han hur han skulle lägga fram förslaget: "Om jag tar den tidigare bussen hinner du fortfarande rida medan det är ljust!" Med den motiveringen var ju beslutet lätt att fatta!

Inga kommentarer: