måndag 14 juni 2021

Repetition är kunskapens moder!

...och idag har jag ridit på ridbanan och repeterat övningarna från helgens kurs!

Mycket (försök till) öppna i tölt blev det - fast sedan kom jag på att jag naturligtvis borde ha börjat med att rida öppna i skritt så att jag fått till motoriken och timingen innan jag höjde tempot...! Men man kan väl inte alltid ha tur när man tänker??!! Alldeles uppenbart är i alla fall yttertygelns helt avgörande betydelse - och därmed också att jag verkligen "tänker vinglas" med ytterhanden! (Alldeles särskilt i vänster varv förstås... men även i högervarvet!) Så några små detaljer som jag förhoppningsvis kommer ihåg framöver! I morgon blir det vilodag för Hamingja men på onsdag ska jag Malin W och jag rida lektion för Sylvia - så ROLIGT!!! 

Inga kommentarer: