lördag 10 oktober 2020

Lördagsgodis!!!

Okej- nu kör vi!!!

Dagen inleddes på bästa sätt: i sadeln på lyckohästen! Jag red på banan och gjorde mitt bästa för att återupprepa gårdagens trevliga träningspass. Jag började i alla fall bra, genom att komma ihåg att redan innan jag satt upp i sadeln locka Hamingja att tugga på bettet. Och inledde sedan ridpasset med att även idag sidföra längs långsidorna med henne ställd utåt. 

När jag fortsatte med trav resp tölt tyckte jag inte riktigt att vi hittade känslan från igår... och när jag funderat efteråt kan jag konstatera att det i traven gick bättre i vänster varv medan det i tölten gick bättre i höger... Någon som har en idé om hur det kan hänga ihop?! Det blev ett ganska kort ridpass, både för att det var andra dagen i rad på ridbanan och för att jag hade mycket mer som skulle göras idag. 

I vanliga fall är mitt prio 1 på helgerna att rida och därutöver främst vila, för att orka jobba kommande arbetsvecka. Men den här helgen har det blivit ovanligt mycket utöver ridningen. För sedan jag åkte hem och ätit en snabb lunch var det dags att åka till en by i Piteå för att hämta två nya hönor!

Dessa vackra Maraner är "the new Chicks in town"!!!

Fazer och Coco Chanel får alltså två "rassystrar" och jag får (förhoppningsvis) fler chokladbruna ägg! Nykomlingarna har inte berättat vad de heter ännu, men det är ju inte alla som gör det på en gång...! 

Nu har jag i alla fall hunnit vila en stund i SOLEN (känns som en evighet sedan vi såg den senast) ute på altanen innan det är dags att åka in till stan för att äta Skaldjursbuffé på Bistron!!! Trevlig och gott räknar jag med! Men som tur är blir det VÄLDIGT mycket lugnare i morgon!

Inga kommentarer: